Rejtett üzenetek a coachingban – Hogyan dolgozzunk a nonverbális jelzésekkel a coaching folyamatokban?
A nonverbális jelzések és a testbeszéd ott van minden élethelyzetünkben, megnyilvánulási formái a coaching munka során is jelen vannak. A coaching folyamatok minőségét nagyban befolyásolja, hogy szavaink kíséretében milyen egyéb nonverbális jelzések jelennek még meg egy beszélgetésben. Hová irányul a tekintet a beszéd közben? Milyen testpozíciót választ az ügyfél vagy hogyan bánik a gesztusokkal? Mi tükröződik az arcon vagy milyen vokalitás társul a verbalitás mellé? A szakemberek szerint a valódi érzések és gondolatok ezekben a csatornákban mutatkoznak meg leginkább, melyek gyakran öntudatlanul jelennek meg nemcsak a coach, hanem az ügyfél részéről is. Egy nonverbális jelzést sokféleképpen értelmezhetünk, azonban a használatában és kódolásában megjelenik a coach tudatossága és felelőssége. De vajon érdemes-e velük foglalkozni vagy a coaching munka e jelzések mellőzésével is tud hatékonyan működni? Hogyan tudja támogatni a coaching folyamatot, ha visszajelzést adunk egy nonverbális jelzésről? Mikor érdemes és releváns ezeket kiemelni? Coachként tudjuk-e a jelzéseket tudatosan használni vagy a saját prekoncepcióink húznak be minket?
A legújabb ICF Colours programon ezeket a kérdéseket igyekszünk körbejárni két kiváló ICF coach kollégával és a téma ez alkalommal rendkívül izgalmas, mivel a két coach kolléga teljesen ellentétes módon vélekedik a nonverbális jelzések fontosságáról a coaching munkában.
Miért érdemes eljönnöd?
- Két különböző véleményt hallhatsz a nonverbális kommunikáció szerepéről
- Fejlesztheted a nonverbális kommunikációs képességedet
- Megtudhatod mikor érdemes a nonverbális jelzésekkel foglalkozni
- Tisztább képet kapsz, mik is a tartoznak a nonverbális kommunikáció és testbeszéd csatornáihoz
- Interaktív program, ahol te is kérdezhetsz a vendégektől
Meghívott vendégeink ez alkalommal:
Szilvási Gabriella PCC, coach, ICF Jószolgálati igazgató, NLP Master és tréner, Soft Skill Akadémia alapító
Angol és német szakos bölcsészként nemzetközi cégeknél voltam account manager majd értékesítési vezető a telekommunikációban és az autóiparban.
2010-ben lettem NLP Tréner. Az élethosszig tartó tanulás jegyében 2022-ben a KRE-n diplomáztam mint viselkedéselemző. Jelenleg a BME mester szakán munka-és szervezetpszichológiát tanulok. 2021-2022-ben az ICF jószolgálati igazgatójaként segítettem abban, hogy a coaching olyan non-profit szervezetekhez is eljusson, akik ezt egyébként nem tudnák maguknak megengedni. A Soft Skill Akadémia társ-alapítója vagyok, ahol készségfejlesző, NLP és NLP alapú workshopokat tartunk, valamit egy módosult tudatállapottal dolgozó módszert is oktatunk, melynek neve Wholeness Work®.
Küldetésem, hogy fényt vigyek a változásba.
Levendel Áron PCC, megoldásfókuszú coach, szervezetfejlesztő, a KAPTÁR közösségi iroda társalapítója és ügyvezetője, a Solution Circle Magyarország tulajdonosa, ügyvezetője
„Az ügyféllel, és nem az ügyével coacholunk”
Chris Iveson
Elkötelezett megoldásközpontú coach vagyok. 2010-ben, a Switch című kíváló könyvben olvastam először a megoldásközpontú megközelítésről, a rákövetkező évben elvégeztem az alapképzést, egy évvel később pedig már trénerképzősként, co-trénerként vettem részt a SolutionSurfers oktatási programjaiban.
Mostanában az foglalkoztat, hogy a képzések résztvevőivel megfigyeljük, ahogy tanulás közöttünk éppen keletkezik. Ahogy a brief coachingban lehetséges, hogy meglepően kevés idő alatt jelentős és tartós elmozdulás (változás) szülessen, úgy a tréning idő is lerövidül, átalakul – a tapasztalatom szerint. ‘Képzés’ helyett inkább azt mondanám, a résztvevők önirányította, intenzív tanulása keletkezik. Sokan valahogy ösztönösen sejtik, hogy nem a megmondás, a jó tanácsa a leghasznosabb az ügyfelek számára. Mégis szenvednek, hogy valahogy kibírják, hogy ezt ne tegyék. Sokaknak az is nehéz, hogy saját természetes kíváncsiságunkat az ügyfél érdekében történő, hasznos(!) kíváncsisággá formálják. Azért szeretem Chris Iveson idézett mondatát, mert kezdő és rutinos coachoknak is fontos iránytű, hogy akár munkájuk során, akár utólagos reflexióban megvizsgálják: az ügyfelemet (az ő vágyait, reményeit, képességeit és tapasztalatait) tartottam a figyelmem középpontjában, vagy mindketten az ügyével (a feladat részleteivel, módszerekkel, modellekkel, tanácsokkal) bíbelődtünk?
Az ICF Colours sorozat házigazdája:
Vincze Nikolett ACC, coach, kommunikációs készségfejlesztő és tréner
15 éves szakmai múlttal rendelkezem politika, média és sajtókommunikáció világából.
Okleveleimet a SZTE, a BME, majd a Budapesti Metropolitan Egyetem business és team coach szakán szereztem meg. 2022-től a BME Marketing mesterszak vendégelőadója vagyok, ahol az üzleti élet rejtett kommunikációs üzeneteiről adok elő, valamint a BME Marketing mesterszak külsős szakbizottsági tagja vagyok. 2019 és 2020 között az ICF Magyar Tagozat Jószolgálati csapat tagja voltam. 2020 és 2021 között pedig az ICF Magyar Tagozat elnökségében töltöttem be titkári pozíciót.
Az interperszonális kommunikáció a szenvedélyem. Számomra a másokkal való kommunikálás nem csak egy interakció, hanem varázskapu is hozzájuk. A varázskapu pedig kinyílik, ha megvan a megfelelő kommunikációs stílus az adott személyhez.
A rendezvény nyitott minden érdeklődő számára.
Az árakat itt találjátok:
Normál | 5 000 HUF |
MCSZ tagok | 4 000 HUF |
Coachképzésben résztvevők | 2 500 HUF |
ICF egyesületi tagok | 0 HUF |
Az új webshopunkon keresztül bankkártyával vagy átutalással tudtok fizetni.
Kérjük, feltétlenül regisztrálj az esemény előtt legalább 48 órával, mert azután sajnos nem tudunk elfogadni több jelentkezést! A Zoom meetingre a linket a regisztrálók az eseményt megelőző 24 órában kapják meg.
Időpont: 2023.02.08. 17:00-19:00
Helyszín: Zoom
Találkozunk az eseményen!