„A coaching szakma gyerekcipőben jár Magyarországon.” Sokszor gondoljuk, mondjuk, halljuk és látjuk ezt a kijelentést, s mindazt, amit tartalmában lefed.
Coachként, illetve a coaching iránt érdeklődőként folyamatosan igyekszünk nyomon követni a hazai coach szakmát, eseményeit és trendjeit. A szakmát, mely sokszor alkot véleményt a hazai piacról, köztük valós vagy éppen valósnak vélt információkkal, illetve a saját benyomásai alapján, a saját üzleti környezetében, ügyfélkörében igaznak bizonyuló állításokkal. Azonban igen ritka azon momentumok száma, amikor is a coaching ismertségéről, megítéléséről, alkalmazhatóságáról kérdezzük meg a potenciális piac résztvevőit, nem szervezeti szinten, ugyanakkor mérhető formában.
Tesszük mindezt annak ellenére, hogy a hazai coach szakma is lassan már a tinédzser kort tapossa, hiszen az első coach „fecskék” valamikor az ezredfordulón jelentek meg hazánkban, az első coach képzések pedig éppen idén, 2015-ben ünneplik az első 10 évüket. Nem mellékesen – habár ez sokkal inkább nemzetközi vonatkozású, mintsem magyar – az ICF is éppen most jubilál, 20 éves.
Éppen ezért gondoltuk úgy Rádlerné Iványosi-Szabó Mártával együtt, hogy talán érdemes a fenti kérdést körbejárni egy kutatás formájában, s ehhez az említett örömteli évfordulók, ünnepi alkalmak is aktualitást adhatnak.
Bízunk benne, hogy kutatásunk összefoglalójával sikerül egy iránymutató képet vagy legalább érdekes, hasznos információkat adnunk a hazai coach szakmai közösségnek.
Bízunk abban is, hogy olyan örömmel fogadod ezt a tanulmányt, Kedves Olvasó, mint amilyen örömmel osztjuk meg eredményeinket. A dokumentum elérhető az alábbi linkre kattintva.