Gyakran ismételt kérdések a jószolgálati programokról
Az ICF Magyar Tagozata coaching jószolgálati kezdeményezésének célja kapcsolatot teremteni a nonprofit szervezetek vezetői és a képzett, professzionális coachok között. A nonprofit szervezetek vezetői jelezhetik a coaching iránti igényüket, részletezve, hogy mely területeken kívánnak coachingot igénybe venni. Az ICF a jelentkezés alapján keres egy önkéntes coachot. Egy-egy coaching együttműködés (egyéni/team folyamat) összesen 1+5 órát foglal magába.
Kérjük, szánjon egy kis időt arra, hogy megismerje az alábbi gyakran feltett kérdésekre adott válaszokat. További információért felveheti a kapcsolatot az ICF Magyar Tagozatának CSR csapatával a csr@coachingfederation.hu e-mail címen.
A nonprofit szervezetek számára a program díjmentes. Attól függően, hogy nonprofit vezetők milyen formában találkoznak a coachokkal, esetleg távolsági telefon díjak, utazási költség vagy egyéb költségek merülhetnek fel.
A coaching folyamatot sokféleképpen lehet végezni: a személyes találkozó mellett telefonon, Zoomon, valamint egyéb digitális csatornákon is.
Ha bármelyik coach vagy ügyfél úgy érzi, hogy a coaching nem jól működik, akkor őszintén elmondhatja és akár le is zárhatja a folyamatot. Kérjük, értesítse erről az ICF Magyar Tagozatának CSR csapatát a csr@coachingfederation.hu e-mail címen, ha ebben támogatásra van szüksége.
A kezdeményezés nemes célja a civil szektor pro-bono támogatása, nem marketing, kutatás vagy ügyfélszerzés. A coachokat, akik részt vesznek a programban, arra kérjük, hogy ne sugallják vagy javasolják az ülések kiterjesztését az ingyenesen felajánlott folyamaton túl. Azonban, ha a nonprofit vezetőt érdekli a folyamatos kapcsolat fenntartása, akkor nincs semmi akadálya felvenni kapcsolatot a coach-csal. Ez a coaching kapcsolat azonban el kell különüljön az ICF CSR projektjétől.
- Jótékonysági gyűjtés
- A munka – magánélet egyensúlya
- A előadói készség fejlesztése
- Networking, szakmai támogató szövetségek építése
- Javaslattétel, szerződések, megállapodások létrehozása
- A bizalom építése
- A “következő teendők” meghatározása
- Praktikus előrelépések, idő-megtakarítók
- Szakmai elmagányosodás
- Közös gondolkodás
- Stressz / kiégés
- Döntéshozatal
- Csapatépítés
- Együttműködés-fejlesztés
A coaching az ügyféllel, a coachee-val való partneri viszony: gondolat-ébresztő és kreatív folyamat, amely arra inspirálja őt, hogy maximalizálja személyes és szakmai potenciálját. A coaching egyedi szolgáltatás és elkülönül a terápiától, tanácsadástól, mentoringtól, a szupervíziótól és a tréningtől egyaránt. Akik résztvevői lesznek egy coaching folyamatnak, megtapasztalhatják annak élményét, hogy:
- másképp látják majd személyes kihívásaikat és lehetőségeiket
- megerősödik gondolkodásuk és döntéshozó képességük
- fejlődik személyes hatékonyságuk
- nő az önbizalmuk
- közelebb kerülnek munkájuk és élet-szerepük beteljesítéséhez.
A coachingban részt vevő ügyfél maga felelős azért, mi kerül a fókuszba és mi kap hangsúlyt az egyes coaching üléseken. A beszélgetés során a coach kérdéseket fog feltenni, visszajelzéseket ad, segít felismerni a teendőket, és támogatást nyújt abban, hogy az ügyfél új perspektívából lássa meg a lényeget. Valószínű, hogy a folyamat során arra kéri az ügyfelét, hogy határozzon meg konkrét lépéseket és teendőket, amelyek hatással lehetnek a vágyott cél elérésére.
A coachok, akik részt vesznek az önkéntes kezdeményezésben, 10 órányi, egyenként 60-90 perces ülést biztosítanak.
Gratulálunk, ha lezárt egy coaching folyamatot. Az ICF Magyar Tagozata arra kéri, hogy várjon legalább három hónapot, mielőtt új folyamatba kezd. Mindazonáltal lehet, hogy Ön is szeretné, hogy tárgyaljanak egy fizetett coaching megállapodás lehetőségéről.
A coachot köti a szakmai etika elkötelezettsége, emellett minden coach megállapodást ír alá az ICF Magyar Tagozatával. Mind az ICF Etikai Kódexe, mind az ICF-fel kötött megállapodás rendelkezik a titoktartásról, így bizalmas információk nem szivároghatnak ki. A coach nem beszélhet, írhat, oszthat meg információt másokkal az ügyfél beleegyezése nélkül. Másrészről azonban az ügyfélnek jogában áll szabadon bármit, bárkivel, bármikor megosztani a coaching folyamatról.
Annak érdekében, hogy elősegítse a kezdeményezés és a coaching ismertségének növekedését, az ICF megoszthat anonim esettanulmányokat és/vagy a CSR program résztvevőitől kapott ajánlásokat, a nonprofit szervezet és a coachee írásbeli, előzetes beleegyezésével.
Az őszinte köszönet és elismerés a legnagyobb ajándék, amit a coach örömmel fogad. A legtöbb coach jobban örül annak, ha egy ajánlást, referenciát kap, mint bármely más ajándéknak. A referencialevél, amely tartalmazza a konkrét részleteket arról, hogyan hatott a coach munkája, milyen hatással volt a munkájára és magánéletére, valamint egy felhatalmazás, hogy ezt a coach megoszthatja a honlapján, kincs a coach számára.
Ön szabadon megoszthatja mindezt bárkivel! A coach számára ez hasznos lehet potenciális fizető ügyfelek megnyerésére.
Kérjük, olvassa el ezt a dokumentumot alaposan. Lépjen kapcsolatba e-mailen az ICF Magyar Tagozatának CSR csapatával a csr@coachingfederation.hu címen. Mi küldünk egy kérdőívet, amely kitöltésével segít feltérképezni a körülményeket, és a coaching iránti igényeit. Ez alapján keresünk a szervezete számára megfelelő önkéntes coachot.
Továbbá:
- Tartsa be a coachnak tett ígéreteit.
- Kivétel nélkül tájékoztassa a coachot legalább 48 órával az ülést megelőzően, ha át kell ütemezni a munkamenetet.
- Legyen időben és felkészülten jelen az üléseken.
- Ne kérjen a coach-tól további juttatásokat, pénzt, ajándékot, alapítványi támogatást vagy bármi mást, ami nem tartozik a coaching kapcsolathoz.
- Ne feledje, hogy ez egy szakmai kapcsolat, még akkor is, ha személyes témákkal foglalkoznak.
A coaching egy beszélgetés, amely arra összpontosít, hogy Ön elérje a céljait. A coaching megnöveli a látókörét, döntéseinek és tudatosságnak egészére fókuszál, kevésbé azzal foglalkozik, mi történt a múltban. A coachok ügyfeleiknek terápia igénybevételét javasolják, ha szükségesnek látják.
A tanácsadás egyoldalú beszélgetés a teendőkről a “hogyan kell” szemszögből. A tanácsadók konkrét ismereteket osztanak meg annak érdekében, hogy vagy konkrét feladatok elvégzésével, vagy az információ szolgáltatásával, az ügyfél el tudja végezni a feladatot.
Felmerülhetnek ilyen esetek, ezek a körülmények a következők:
- Az ügyfél előzetes figyelmeztetés nélkül nem jelenik meg a tervezett találkozón.
- A coachot olyan etikátlan magatartásra vagy viselkedésre kéri, amely ellentétes a Nemzetközi Coaching Szövetség Etikai Kódexével.
- Nem felel meg a program alapelveinek.
- Tiszteletlen vagy durva hozzáállást mutat a coach-csal és/vagy az ICF-fel szemben.
Beszélje meg a coachával annak lehetőségét, hogy ő vállalja-e a csoportos folyamatot. Amennyiben nem, úgy kérjük, írjon a csr@coachingfederation.hu oldalra és igyekszünk megoldást találni egy team coach személyében.
Beszélje meg a coachával annak lehetőségét, hogy valaki mást is bevonna a coaching folyamatba a szervezeten belül. Egy másik szervezetnél működő ismerős maga is kezdeményezheti részvételét a programban, önállóan. A program csak nonprofit szervezetek számára elérhető, valamint olyan embereknek, akik nonprofit szervezeteknél folytatják tevékenységüket.
Hacsak nem kapott erre külön engedélyt, kérjük, ne küldjön:
- marketing anyagokat
- hírleveleket
- közösségi finanszírozási ajánlatokat
- közleményeket
- láncleveleket
- meghívókat a LinkedIn-re vagy a Facebookra
- bármi mást, ami nem kapcsolódik közvetlenül a programhoz.